Hlavním přínosem projektu je rozvoj udržitelného systému komunikace mezi aktéry, kteří ovlivňují vzdělávání v území. Zlepší se rovný přístup k inkluzivnímu a kvalitnímu vzdělávání. Budou podpořeny aktivity vedoucí k získávání klíčových kompetencí a dovedností, prohloubení a udržitelnost procesu spolupráce a vyhodnocení účinnosti aktivit na povinná témata projektu. Dalším výstupem bude aktualizace strategického dokumentu včetně akčního plánu.
Projekt se zaměřuje na tři problémové okruhy, které jsou podchyceny díky dosavadní spolupráci v rámci MAP:
1. Nedostatečný wellbeing a psychohygiena na školách
2. Nízká školní úspěšnost a rezervy v kvalitě vzdělávání
3. Zátěž vedení škol
Projekt přináší inovativní přístup na několika úrovních:
– Učitelé budou podporováni při zavádění inovativních metod do výuky.
– Na děti a žáky jsou zaměřeny interaktivní aktivity vedoucí ke zvyšování nových kompetencí, které jsou klíčové pro budoucí fungování a umožňují zdárně zvládat nové výzvy globalizovaného světa.
– Projekt zavádí systémovou podporu v tematických oblastech, které jsou doposud ve školách na území ORP Kaplice řešeny jen okrajově (wellbeing, psychohygiena, manažerské kompetence vedení škol apod.).
Zahájení projektu: 1.12.2023
Ukončení projektu: 31.12.2025
Reg. č. projektu CZ.02.02.XX/00/23_017/0008460
Projekt je financovaný z OP JAK, výzva č. 02_23_017 Akční plánování v území – MAP